ترندهای کسب و کار و مارکتینگ در سال 2023

کسب و کار  طی دو سال گذشته با تغییرات بی‌شماری مواجه شده است همچنین نیروهای کار نیز به مانند گذشته نیستند.مشتریان نیز امروز از برندها انتظار دارند که تجربه‌ای شخصی و استثنایی را در همه کانال‌ها به آنها ارائه دهند. با یک رکود قریب الوقوع و ادامه تورم ، عادات خرید مصرف کنندگان نیز به سرعت تغییر خواهد کرد  و متخصصان مارکتینگ باید به آن توجه داشته باشند.

در مقاله زیر چند مورد از این ترندها که بیشتر مورد توجه کسب و کارها قرار می گیرد را بررسی می نماییم

حفظ مشتری مهمتر از جذب می شود

گفته شده است که حفظ مشتریان آسان تر و کم هزینه تر از جذب یا تبدیل مشتریان جدید است و این هرگز به اندازه امروز صادق نبوده است. تحقیقات نشان داده است که مشتریان فعلی 50 درصد بیشتر احتمال دارد محصولات جدید را امتحان کنند و در مقایسه با مشتریان جدید 31 درصد بیشتر هزینه می کنند. با وقوع رکود بالقوه در سال 2023، حفظ مشتریان به فوریت احساس می شود.

حفظ مشتری و وفاداری به برند در حال تبدیل شدن به اهداف اصلی برای تیم های مارکتینگ است که وظیفه رشد کسب و کار را بر عهده دارند. برای دستیابی به این اهداف، بازاریابان تمرکز خود را به مشتریان فعلی تغییر می‌دهند و روی روش هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تجربیات شخصی و جذابی را ایجاد کنند که باعث پذیرش و خرید مجدد ‌شود.»

آنچه اکنون شاهد آن هستیم، ظهور نیروی کار پاره وقت یا دور کاری است.

چیزی که کار از راه دور ، نشان داده است، این است که برای بهره وری کسب و کار لازم نیست 8 ساعت پشت کامپیوتر بنشینید. زیرا تقریباً نتیجه معکوس دارد.ممکن است پس از 4 ساعت کار عمیق، بازدهی کاهشی جدی در بهره وری وجود داشته باشد.و این امر در  روند کاری کارمندهای ارشد و باتجربه نیز تاثیر داشته است. کارمندهای که مستقیماً از کالج خارج شده اند، فقط از داشتن شغل خوشحال هستند، اما زمانیکه تجربه‌ آنها زیاد می شود، اتفاقی که می‌افتد این است که به دلیل مهارت بیش از حد در کاری که انجام می‌دهند تقریباً مجازات می‌شوند.کاری که ممکن است در سال اول به عنوان یک مدیر میانی برای شخص 8 ساعت طول بکشد، احتمالاً پس از 3 سال تجربه، تنها 4 ساعت زمان می برد. آنچه اکنون شاهد آن هستیم، ظهور نیروی کار پاره وقت یا دور کاری  یا حتی «مارکتر موقت» است.استعدادهای برتر ممکن است قراردادهایی را با یک شرکت ببندند تا برای یک دوره زمانی مشخص، خواه 3 ماه یا 6 ماه باشد، و به موفقیت شرکت برای سال های آینده کمک کنند.

برندها بیشتر در مارکتینگ سرمایه گذاری خواهند کرد

ممکن است به نظر برسد که با یک رکود قریب الوقوع، برندها برای عملیاتی ماندن، بودجه خود را کاهش دهند. با این حال، این عاقلانه ترین راه نخواهد بود. اگرچه قطعاً بخش هایی در سازمان وجود دارد که کاهش بودجه در آنها منطقی است، ولی مارکتینگ یکی از آنها نیست. در واقع، در سال 2023، برای برندها این عاقلانه خواهند بود که هزینه مارکتینگ خود را با تمرکز به سمت نتایج قابل اندازه گیری و بازگشت سرمایه افزایش دهند.

با وجود بودجه‌های محدودتر به دلیل رکود قریب‌الوقوع، سال 2023 بهترین زمان برای افزایش هزینه‌های مارکتینگ شما خواهد بود. «هرچقدر که غیرقابل تصور هم باشد، بازارهای نزولی یک فرصت باورنکردنی برای افزایش سهم بازار هستند. این بدان معناست که شرکت‌هایی که تلاش‌های بازاریابی خود را در سال 2023 حفظ کرده و تسریع می‌کنند، زمانی که بازار بهبود می‌یابد، در صدر قرار می‌گیرند

برای خواندن ادامه مقاله و دانلود آن کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید